Fitoterapie si Suplimente

Beneficiile aportului de calciu

Printre beneficiile calciului pentru sănătate, cele mai importante sunt faptul că acesta ajută la menținerea sănătății osoase și dentare, precum și la prevenirea cancerului de colon și la reducerea obezității.

Avem nevoie de calciu începând de la naștere și până la vârste înaintate. Pentru sugari, este necesar fiindcă ajută la creșterea corespunzătoare a oaselor și a dinților, în timpul adolescenței – la dezvoltarea oaselor, dar și la susținerea creșterii. Când îmbătrânim, oasele noastre tind să devină poroase și fragile, iar acestea au nevoie de un aport mai mare de calciu. Cu atât de multe diete fanteziste în jurul nostru, adesea evităm alimentele bogate în calciu, cum ar fi produsele lactate. Această evitare a anumitor alimente poate duce la apariția deficienței de calciu.

Studiile arată că toate condițiile necesare pentru apariția carenței de calciu cresc în mod continuu, în special la femeile care adoptă diete slab calorice, pentru a deveni mai slabe. Prin urmare, acestea pot ajunge mai târziu să se confrunte cu osteoporoza. De aceea este extrem de important să consumați suficient calciu, vitamina D, magneziu și K2 pe tot parcursul vieții.

Calciul formează 2% din greutatea totală a unui adult. Se găsește în oase și dinți, în cantități mari. În cantități mai mici este prezent, de asemenea, în sistemul circulator, împiedicând hemoragiile care pot pune în pericol chiar viața.

Simptomele deficitului de calciu

Este destul de ușor să recunoaștem simptomele carenței de calciu. Deficiența include unele simptome foarte evidente, inclusiv următoarele:

  • Dureri musculare
  • Crampe și spasme
  • Palpitaţii
  • Tensiune arterială crescută
  • Osteoporoză
  • Probleme și carii dentare
  • Gingii inflamate
  • Insomnie
  • Crampele premenstruale
  • Tetania
  • Artrită