Fitoterapie si Suplimente

Deficiența de vitamina D

Vitamina D este o vitamină extrem de importantă pentru sănătate, care funcționează de fapt ca un hormon.

Fiecare celulă din corpul uman are un receptor pentru vitamina D. Corpul nostru produce această vitamină din colesterol, atunci când pielea este expusă la lumina soarelui. Ea se găsește, de asemenea, în anumite alimente, cum ar fi peștele gras și produsele lactate, deși este foarte dificil să se obțină o cantitate suficientă din dietă. Necesarul zilnic de vitamina D este de 10 micrograme pe zi, dar mulți experți spun că ar trebui să utilizăm chiar mai mult decât atât.

Deficitul de vitamina D este foarte frecvent. Se estimează că aproximativ 1 miliard de oameni din întreaga lume au niveluri scăzute ale vitaminei, care pot să le afecteze sănătatea și starea de bine.

Aceștia sunt factorii de risc pentru deficitul de vitamina D:

  • pielea închisă la culoare
  • vârsta înaintată
  • supraponderabilitate / obezitate
  • lipsa peștelui și a laptelui din alimentație
  • lipsa soarelui din zonă
  • utilizarea produselor cu factor de protecție solară
  • petrecerea unui timp îndelungat la interior

Persoanele care locuiesc în apropierea ecuatorului și își petrec o mare parte din timp la soare sunt mai puțin susceptibile de suferi de deficit de vitamina D, deoarece pielea lor produce suficientă vitamină D pentru a satisface nevoile organismului.

Majoritatea oamenilor nu-și dau seama că suferă de o carență, deoarece simptomele sunt, în general, subtile. Este posibil să nu le observați cu ușurință, chiar dacă acestea au un efect negativ semnificativ asupra calității vieții dumneavoastră.

Iată câteva simptome are carenței de vitamina D:

  • Îmbolnăvirea frecventă
  • Oboseală și extenuare
  • Dureri osoase sau dureri de spate
  • Depresie
  • Vindecarea incompletă a rănilor
  • Densitate osoasa scăzută și deteriorarea structurii osoase
  • Pierderea părului
  • Dureri musculare